ECC Malacca Nite MTB Jamboree

For the first time in Malaysia MTB Jamboree yang kali ni diadakan pada waktu malam and dianjurkan oleh ECC (Environment Cycling Club). lokasi : Ayer Keroh, Melaka
Disebabkan First time buat jamboree time malam ni so kengkawan aku ngn aku la skali takkan la nak lepaskan peluang nih kot hehehe kitaorang seramai 7 bertolak dari KL sabtu pagi tu (patutnya lebih lagi tapi masing masing ada komitment lain yang lebih penting so tinggal 7 orang je la) bersama sama 3 Crew's hehehhe

sampai jam1.30 terus daftar then g melepak kat tepi jusco tunggu orang clearkan tempat penginapan, dalam kul4 baru leh msk rumah rehat sesambil sesi bergambar hehehe..
dalam kul 6 lebih kitaorang g balik utk check in. semua riders wajib checkin dulu before ride utk keselamatan katanya..abih tu balik uma dulu pas maghrib datang balik nasib umah sewa kat MITC jer dekat jer senang nak berulang..

jam8 datang balik ker dataran, denga breefing dari jauh jer coz sibuk bergambar hahahha apa dia cakap ntah ler...

Starting Video taken from ECC Blog




ride bermula tepat jam8.30..tengah dok sembang ngn angah n laki dia tetiba plak dema terus start...starting dia sempoi siap ada bunga api lagi tu kira grand la gak denga citer siap ad tarian kebudayaan atas stage tapi sori la aku tak perasan hehehe..dah start tu aku terus ke depan coz tak nak kang jem..tau tau ler ada 785riders berdaftar biler masuk offroad kang conform la jem hehehe ride on road dalam brapa KM ntah ler terus masuk offroad...memang gelap bangat ler lagipon bila cahaya lampu suluh jalan debu dari orang depan akan naik so kabur la skit pandangan tu kat sini ler lampu betul betul main peranan nasib baik ler lampu aku berfungsi dgn baik skali so blh la belasah time downhill..denga citer ada mamat jatuh sampai pecah helmet ntah ler betul ker tak..lebih kurang dalam 18KM aku dah sampai CP1, tak berhenti rest pon cuma amik air,pisang n jalan terus..aku ngn abang ride skali time nih..

sementara nak sampai ke CP2 plak dari jalan besar kitaorang masuk ke single trek, nak kata teknikal sangat tu tak ler masalah gelap jer dah ler abang pon belasah laju so aku ikut rapat ler.. dah rapat sangat n gelap tu blh plak tak perasan ada lumpur tebal dah jatuh aku patah braket lampu baru aku satu huh huh huh nasib ada lagi dua hahahaha kurang dari 5km sudah sampai ker CP2 meriah kat sini lampu banyak cam nak raya plak...sama mcm CP 1 tadi still tak berhenti just amik air jer minum pon sambil ride...

dari CP2 ke CP3 jalan biasa jer area kebun sayur kalu tak salah aku..cuma ada kena cross "small stream" skit aku rasa mcm lumpur jer bukan stream pon hehehe then kitaorang tiba di CP3 lebih kurang 4.5km jer dari CP2 tadi..

CP3 ke CP4 lebih kurang macam tadi gak takder teknikal sangat ride pon sronok jer blh sembang sembang lagi masalahnya cuma batteri lampu mcm dah nak abih jer ada bawak spare tapi malas nak behenti nak tuka hehehe (best tak alasan tu) tengah tengah ride tu ada gak ler terdengan bunyi burung hantu hehehe ada la gayat gak kalu kayuh sorang sorang mcm mana la rasanya yer hehehe tiba di CP4 baru la kitaorang behenti jap coz sini tak ler ramai lagi riders yang tiba...amik gambar ngn makan pisang dalam 5++minit kitaorang gerak balik..denga abang marshall cakap tadi pasni downhill jer all da way kitorang cakap balik tak payah nak tipu ler saja nak phycho orang jer tuh.

tangah sedap sedap ride to CP5 tu aku dah rasa lain macam dah plak peha aku ni keras semacam mau cramp ler hehehehe kena plak ada long climbing slik aiseh kayuh la slow slow time ni abang pon udah kedepan dah skit aku biarkan jer coz tak nak cramp ngn taknak tolak hehehe sampai di CP5 onroad aku ingat dah abih la kayuh offroad sekali masuk balik huh huh huh aku biarkan terus abang ride ke depan tak sangka plak ramai gak yang potong time nih rugi placing ler then biler kuar to on road balik ada sorang rider ni pon also sudah mau cramp so rider togather la ngn dia sembang sembang makan angin jer masin masing sudah mau cramp hahahaha and akhirnya tiba semula di dataran ayer keroh semula dalam kul11.30 kot kalu tak salah..kesimpulan nya :

distance : 44.7km
average Speed : 15.7km/j
max speed : 44.2km/j
min speed : 3km/j (hahahah)
Total time : 02.52.46 :D
Placing : 139/785 (tak best tul)

apa pon congratulation to organizer utk event yang hebat nih,,trail mmang gempak tak susah n tak senang sangat ..marking mmang cantik lampu penanda sentiasa ada and lampu amaran pada tempat tempat yang teknikal...semua Checkpoint menarik dekat dekat kira air dalam camelbak aku tak pakai sangat ler hehehe..hadiah cabutan bertuah aku dpat time tiba jer yang satu lagi tak bertuah tak dapt apa langsung takper ok jer...guddies menarik penuh dengan biskut jer hahaha

pic lebih lebih dalam facebook aku : here layannnnn tapi sori la pic dalam trail takder langsung hehehe

more story and nice pic at : tmbikers and red flag
Pic from ECC Picasa

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

Preparation For ECC Malacca Jamboree

Not too many preparations that I do for this coming ECC Malacca Nite Jamboree especially in my endurance. Tak kayuh, tak buat apa sangat just more to lepak lepak kat rumah layan cartoon hehehe and I just get prepared for my bike only. Salah satunya is my bike lamp;that I bought from MR BC.Kelolo (saper nak blh jumpa dia time ECC Malacca nnti) and thanks to MR Azizan Fixie yang menjadi massagers help me take that lamp from BC and send direct to my house at semenyih (tima ksih bro buat susah-susah jer jasamu tetap dikenang) dah ler jauh rumah aku Semenyih tu amik lampu kat Chow Kit hehehehe. Lampu mmang terang berbaloi dgn harga dia. Hed Light kalu JPJ tahan conform kena saman tuh hehehe so now i already got 3 lights, 2 at my handle bar and another one at my helmet :P



kalu tak terang lagi saja sangat ler :D

so apa lagi see u at Malacca this weekend....

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

UNDER CONSTRUCTION

Trying to change a new thames for my blog, for those who yang nak tengok story story yang lepas ok la but..new story takder mmmmm maybe takder g mana mana or i think, i'm more to Facebook then blogger hehehe


Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

PCC Presidential 2009

Ride yang masuk dalam kalender ride tahunan gua hehehehe so tahun ni seperti yang dirancang and kebetulan tak clash ngn keja berkesempatan ler nak joint PCC 2009... pada asalnya aku ngn kengkawan aku nk ride haram jer coz time nak daftar dah full..lebih daripada seribu penyertaan sudah daftar tak tau ler ada yang daftar coz hanya nak baju jer ker or beul betul nak ride..
Sekali rezeki datang ler, time my friend epoi tolon team powerbar jual baju ari sabtu semasa riders nak amik nombor ada ler satu brother nih kata kawan dia tak jadi nak datang so nak jual balik la no tu ada banyak nombor plak tu so kawan aku ni terus booking ler n janji nak jumpa malam tu...

balik jer aku dari ipoh amik EJ terus g bangsar amik epoi plak..then terus ke semenyih jumpa brother yang kata nak bagi no tu hehehehe ingatkan dia nak bagi no jer tapi sekali nak kasi semua but kena la bayar balik tanpa bunga hehehe tak baik makan riba nih.....dah sttle semua tu, balik ke rumah aku nak tuka handlebar aku yang dah crack tapi tuka handle yang sama gak easton E70 siap dah potong pendek punya hehehe..mlm tu tido lewat dekat kul2am hehehe menyembang...
bangun jam 6.30 siap siap then kul7.30am terus g starting line..dekat je dari umah aku pon 10minit dah sampai hehehe..

Starting Line - CP 1 (jangan Pandang Belakang)

Start lebih kurang jam8am kalu tak salah aku ler selepas breefing yang aku tak denga langsung coz sibuk sembang lagi. dari belakang aku terus ke depan coz tak nak jem nnti tapi tak sempat ler keluar jer dari universiti tu terus jalan kecik naik bukit bayangkan ler seribu lebih orang terus jalan kecik jem teruk ler tak sempat nak g ke

depan tolak basikal jer la..dalam ramai ramai tu aku menyelit la kedepan sikit sikit. trek memang cantik tapi masalahnya downhill rupa tenuk jer bumping dia blh rosak bike tuh..pada awal ni aku belasah abih ngn abang (member aku ler) naik bukit ker turun ker semua blasah teknikal downhill pon belasah gak kira laju abih ler pasal tu aku tulis "jangan pandang belakang" tu coz mmang tak ingat dah kayuh tu bagi aku yang lembab ni kira dah laju ler..lecehnya dah sedap kayuh tu jem la plak tapi tak pe la kan bukan nak race pon kalu race pon asyik kat belakang je time time ni nak tunjuk hebat plak buat apa kan hehehehe....kitaorang sampai CP1 kul brapa ntah ler aku pon

tak amik time langsung, meter pon tak pakai coz abih batt tak beli beli langsung batt baru hehehehehe..lepak kat CP 1 lama la gak dok promote teh o ais limau yang tak der colour kat riders yang baru sampai...ala korang niat jer minum air kosong tu rasa teh o ais limau sure gempak sambil sambil tu aku belasah power gel nak power la katanhehehe sambil tu tunggu mmber aku yang dah lebih setahun tak kayuh asyik ngn sukan cyber PS2 dia tu jer lupa dah basikal dia terus kayuh PCC plak tu teruk ler jadinya..dah dekat stngah jam tak sampai lagi ni so aku msg dia ler bagitau kitaorang gerak dulu...biler dah gerak tu nak masuk trek balik sekali mmber aku nih msg kata dia baru sampa

i CP1..aku pon dok tengah power lagi la katakan sanggup patah belakang balik nak teman dia kayuh, dah janji awal awal nak teman kang kena maki plak tinggalkan dia hehehee mmang dah kena maki pon time tinggal dia awal awal tadi rupanya hehehehe.

CP1 - CP 2 ( jangan tegur)

stay rest sekali lagi kat CP1 ni lama gak kalu kira dari tadi kira sejam gak ler lepak kat sini hehehe then kitaorang gerak balik..trek agak teknikal tapi layan la gak climbing ngn downhill dia pon kira ok ler tapi nak dijadikan citer dah lama lama kayuh tu kekadang behenti tunggu mmber yang sorang lagi tu sekali aku pon terjebak sama ler kalu tadi bukit takder hal belasah jer skang ni bukit skit jer dah tuka gear macam pondan hahahhaa Cassette tu kalu ada besar lagi nak besar lagi ler hehehe climbing tak abih abih lepas climbing, climbing pastu climbing lagi downhill kejap jer (mental dah kacau sebenarnya nih hahahaha terikut ikut mental orang lain plak hehehehe tu yang tulis "jangan tegur") paling kacau mental time lalu kat gurun sahara..adoiii laaaa panas gilosss insaff la kajap ni baru panas dunia hehehehe tengah tengah ride tu tetiba jer teringat naasi goreng ayam, alamakkk lapa la plak so behenti la tengah tengah panas tu makan powerbar sambil niat mcm makan nasi goreng ayam time kunyah bar yang liat tuh hahahaha tengah climb kat gurun sahara tu tersempak ler ngn sorang brother nih duduk bertapa bawah daun pokok pisang kesian aku tngok dia mcm ayam panggang hangit jer hahahahaah (terbatuk batuk gelakkan orang hehehehehe jahat tul). sepanjang perjalanan nih cari CP 1 ke CP 2 ni aku ada tersempak ngn sorang brother nih bawak camera jalan kaki, gila berpeluh dia jalan rupanya dia dah tersilap masuk trek la hehehe dia tak tau distance pakai masuk jer dgn tak bawak air hehehehe dia jalan ikut trek biasa tak tau shortcut naya jer. sempat ler aku sembang ngn dia n kasi air skit dah teruk sangat dah aku tngok dia hehehe

sampai jer di CP2 mmang lewat tul jam12 lebih tapi pelik gak naper organizer dah tutup utk ke CP3 leceh tul la (padahal dalam hati bagusnya tutup blh balik hahahahaha) lepak jap minum minum ngn makan tembikai then kitaorang terus calossss guna chicken run hahahahaha sampai di pekan broga lepak kedai minum teh o ais limau yang di idam idamkan dari tadi sembil sambil tu menjemput jemput ayam riders lain yang lalu joint minum hehehe time dah nak gerak tu msg kat wife suh datang bawak roti sambil diaspukan planta n ditaburkan gula fuhh sedap tul rasanya time tu hehehe

kitaorg sampai di universiti tu balik jam berapa ntah kul1 lebih kot..sampai tu terus cabut utk cabutan bertuah or tak so dapat ler loceng battery pin pin pinn hehehehe settle semua tu tunggu sorang lagi mmber sampai lepak lepak jap layan roti yang paling sedap time tu then terus caloss balik mandi kat umah ler dah rumah dekat jer.

jam3 lebih kuar semula g starting line utk cabutan bertuah so dapat ler handlebar FSA (gua dah pakai carbon so saper nak handlebar ni roger price blh sembang hehehe) abang dapat Saddle n EJ dapat camelbak..epoi yang habis no5 tu cuma dapat cap KSH jer ngn nazim dapat 4sticker jer hahahahahaha

apa pon tahniah to organizer for this great event...memang best conform tahun depan aku msk lagi mcm tahun tahun yang lepas ler....

more pic on my facebook


Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

Tri PD

This is my 1st Tri Event for this year kalu ditolak dari Xterra ler mmang race kali ni best giler superbbb hehehehe.

kitaorang tiba di Port Dickson on Saturday tengah hari sampai jer terus ke Admiral Marina for registration. lepak lepak jap sambil sambil shopping then terus g check in. kitaorng tido do PD Marina. RM200 apartment 2 bilik.usang semacam jer tmpat tu tapi lantak ler jnji tido dah ler tmpt lain majority Full ada apa ntah abih full semua hotel nih.

Petang tu lepas rest di hotel kitaorang g balik Admiral Marina tu sja nak tngok race katagori sprint punya..
pas makan malam lepak hotel tido tak g breefing hahahaha jahat tul

On the race day.....bangun awal jam berapa ntah tak ingat biasa la citer lama baru nak update dalam blog hehehe mandi mandi siap siap terus g ker admiral marina...dah conteng no kat badan then g tepi pantai siap siap nak mula..
rasanya race start jam8.30am kalu tak salah coz tak pakai jam pon..ombak laut p

agi tu memang dasat best tu tngok dari atas pon ngeri gak ler takut tak lepas hehehehe sblum tu Mr Chan kasi breefing skit jangan laju laju kita mau suka suka jer ceh blh buat lawak plak orang tua nih. biler start jer aku dgn slumber jalan jer dulu kasi la chance orang lain dulu hehehe padahal malas aku nak start lagi orang ramai sangat nnti swim pon sok sepak orang jer so aku ketepi la skit tak rapat ngn boil. tngah swim tu ombak mmang besa la..berapa kali time amik napas tu ombak hentam muka dahh minum air laut plak..keputusan aku nak jauh dari boil coz ramai orang kawasa tu kira silap gak ler coz ombak dah ler besa so tak ler nmpak boil sangat tetiba jer aku dah kira jauh skit dari laluan mcm trailer nak amik lajak mau turn plak. biler dah masuk kawasan admiral tu senang la skit nak swim coz tak der ombak then sampai hujung u-turn balik. iler masuk kawasan open sea balik tu skali lagi kena lawan ombak cibai tul besa tuh. time ni aku besaing ngn sorang mamat arab ker iran ntah kira blh blh sana ler blh lak dia buat lawak time swim. kuar air jer lega semacam jer abih bala dah heheheeh tapi yang tak puas atinya time aku kali ni lambat skit banding ngn time Xterra ari tu walaupon time xterra aku ada behenti banyak kali ni tak behenti langsung tapi masa plak lagi lambat..antara alasan alasan nak menyedapkan ati balik mayb ombak besa sangat then jarak dari gigi air nak g transaction area agak jauh kena lari jauh hehehe alasan semua tu.
sampai di transaction area teammate dah tunggu tuka cip jer dia terus sambung (aku main relay la) tak der apa nak buat dah dok melilau jer la teman wife amik gambar orang and kasi semangat kat runner kitaorang plak yang tngah sakit kaki hehehe

kitaorang sttle kayuh and lari semua nih dalam masa berapa ntah malas aku nak check coz tau aku lambat time swim hehehe
apa pon yang pasti enjoy jer race kali nih takder preasure sangat hehehee janji habis jer hehehehe tahniah to yang menang and yang habiskan race :P
Dah Settle satu race tinggal lagi beberapa race dalam kalender hidop tahun nih hehehe

Pic pic macam biasa ler gua post dalam Facebook jer link
Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

mmmmmmm game apa lagi yer

ari ni kebosanan kat office bukan tak der keja.kalu nak pikirkan keja sampai ke ila pon tak abih tapi ari ni malas skit mmmmm malas banyak kot hahahahaha

tengah tengah dok belek kalender tadi saja saja la aku plan after Trithlon kat Port Dickson nnti apa lagi yer event or race yang nak masuk nih hehehehe

So apa yang dah tercatit dalam kalender aku sebelum nih utk event / race yang nak masuk adn belum di tokok tambah lagi ler nih

Terdekat after Tri PD

1) Balleh - Kapit Water Raft Safari - 7 hingga 9 Ogos 2009. Macam yang tahun lepas punya gak can see at this link kat Kapit Sarawak

2) PCC Nexus Presidential Ride - 16 Ogos 2009 - macam yang tahun tahun lepas punya gak buat kat area Broga and 65KM MTB ride
click pic for more info
3) Burung Hantu Jamboree Ride - 1St Jamboree yang buat malam so wajib masuk - event at MITC Melaka on 24 - 25 Oktober 2009. More info at this link

4) Putrajaya International Trithlon - 31 Oktober 2009 link (tak daftar pon lagi)

5) Terengganu Dragon Boat - November 2009 (Tarikh takde tapi manager dah cakap masuk)

6) Monsun Cup - November 2009 - Pulau Duyong Terengganu ( Tarikh ada tapi aku yang tak tau bos dah letak nama hahaha)

7) Kayuh Lasak Penang Mountain Bike Jamboree - 5 - 6 Disember 2009. Tahun lepas tak de tahun ni ada balik so walau macammana pon acara wajib masuk
click pic for info

so semua event event and race yang dah dimasukkan dalam kalebder and kana la prepare betul betul hahahaha mmmmmmmm ada lagi tak yer yang tertinggal...MTB Carnival macam mana yer tak denga citer lagi ni

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

U Can, Can and Can

Dalam sukan ironman kita memerlukan kekuatan fizikal and mental yang bergitu tinggi to challange your self for Swimming : 3.86KM, Cycling : 180.25KM and Running : 42.195KM menjadikan jumlah keseluruhan 226.305KM

bagi aku yang baru nak berjinak jinak dalam dunia Triathlon ni rasanya masih jauh perjalanan aku utk joint Ironman plak so mulanya aku saja saja layan blog orang lain cari berkaitan ironman ni ala nak amik feel jer hehehe sekali tu aku terjumpa video ni then aku terus search dalam You Tube for this video...

dua tiga kali aku ulang tengok video ni..setiap kali aku tengok rasa mcm nak menitik air mata ni mengenangkan usaha seorang ayah yang bersusah payah membawa anaknya yang OKU akal utk mencabar diri dalam Ironman dan kasih sayang seorang ayah bersama anaknya.kemana sahaja dia pergi dia akan membawa anaknya agar anaknya berasa lebih "Free" bersama dunia luar and to give his son a batter life.

a bit history that i got : Dick Hoyt (father) and Rick Hoyt (Son). Disebakan tragedy semasa kelahiran Rick can't walk or talk, disebabkan tragedy semasa kelahiran Dick can't play catch with his son, Rick dimasukkan ke sekolah harian yang biasa dan di ajar communicate with special computer. semasa Rick berumur 15 tahun dia telah communicate with his father that he wanted to joining in a five mile run...that time Dick is not a runner but he agree to push his son in his wheelchair..so togather they run, togather they complete in marathon and togather they complete in Ironman they are Team Hoyt

seperti mana yang penulis asal blog tersebut bagitau. aku nak tunjuk ni bukan utk suka suka or saja nak memenuhkan blog aku ni so think bout that. tanamkan semangat "Boleh" didalam minda kita




teringat aku pada arwah ayah aku yang pada mulanya sebelum aku meningkat naik di dalam sukan berbasikal ni dia la yang selalu memberi galakan dan dorongan utk aku terus naik. bila dia free and that time aku tak training with my team dia la yang bawak suruh aku cucuk angin moto or kereta dia. bila aku tak der brang dia ler yang kuarkan duit utk aku beli barang basikal yang baru. tak penah langsung merungut barang tu mahal ker murah.that's antara alasan alasan yang aku takkan tinggalkan dunia berbasikal ni dan gua tak kira macam mana pon aku akan joint gak Ironman ni tak kisah akan tunggu berapa lama pon mmmmm tapi kan maybe waiting for my cervelo dulu kot hahahaha...petang ni gak gua turun training

~al-Fatihah to my dad~

nak best lagi click and tengok dalam You Tube terus ler tak der la buffering lama sangat

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

Port Dickson International Trithlon pulak

mmmm Port Dickson International Trithlon la pulak yer mmmmmm

kekadang tu aku dok pikir pikir macam mana la aku dari asalnya asyik g race mountain bike then saja bertuka to wall climbing then masuk adventure race plak after that kayak and dragon boat plak ish ish ish kali ni macam mana blh terminat joint Trithlon ntah ler dah ler tu aku main relay bukannya aku yang kayuh pon aku swim mmmmmmmmmmmm jauh lari dari bidang tuh hehehehe

apa pon..apa yang penting "kerjaaaaaaa samaaaaaaaa" eh silap apa yang penting aku dah daftar dah pon hahahahaah sekali lagi

My another event yang akan aku masuk for this year ni : PORT DICKSON INTERNATIONAL TRITHLON yang akan berlangsung di Admiral Marina & Leisure Club, Port Dickson on July 12, 2009 hehehehe kalu nak tau more info bout this Tri event can click here marilah datang beramai ramai menyokong aku mengharungi ombak laut selat melaka :P

Lepas habis Xterra Malaysia ari tu aku tertaksengaja mengurangkan training aku coz sibuk ngn keja ngn sja gatal nak balik umah awal hehehehe so start minggu ni aku dah jogg balik around 10km/day with my wife and my swimming training minggu ni mayb 2-3kali jer kot sibuk skit but minggu depan insyallah tiap ari g swim hehehehe

so apa pon wish me luck :P
apa kena mengena pic ni ngn Tri ntah la yer hehehehe



Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

Survives on Xterra Malaysia

Xterra Malaysia 2009, 1st time in Malaysia is sooooooo great man :P....the event, the organizer event the participant so great

my wife and i bertolak dari KL on saturday morning tiba di TC petang tu ingatkan register di situ sekali silap la plak kat Vistana Hotel rupanya so pusing la balik to vistana...lepas register, buat payment, amik race kit and sembang sembang kitaorang terus g cari hotel...nak dapat kat hotel time cuti sekolah nih jangan harap ler nak dapat yang murah murah sri malaysia pon rm170 smlm nasib baik dah full hehehe so dengan bantuan abg Lan (angah husband) thanks bro,dia tolong booking kat satu budject hotel ni kuantan town area..memang budject abih hotel nih tapi berbaloi dengan price yang dia bagi rm45 semlm hehehe dah dapat hotel tu kitaorang lepak jap then to vistana balik at 5pm for race breefing...selesai jer semua tu kitaorang terus ke Teluk Cempedak balik nak tengok site hehehe sementara tunggu lagi dua orang teammate (abang and faizal) aku and nak checkin bike. settle semua balik to vista for dinner then terus balik hotel tido...

apa yang aku merepek ngn dia ni aku pon tak tau
on the race day....jam 5.30am sudah bangun tak saba saba dah nak race hehehe mandi then have a breakfast after that terus ke TC sampai pon agak lewat so kena beratur panjang ler time check in....lepas dah settle semua biler nak mula warming up perut dah mula memulas hehehe biasa la gabra ingat tak gabra ker nak swim 1.5km tu jauh bangat tuu selalu training dalam swimming pool ni open sea lain tau....

by 8.00am for individu catagory bermula...for relay plak 8.05am. aku depan sekali time starting line tu (time starting jer la hehehe) sembang ngn orang sebelah rupanya semua kiri kanan aku mmang swimmer cibai tu.....start jer terus lari masuk laut semua orang freestyle aku jer main mahjong hehehe abih sepak orang hehehe utk 250m pertama aku swim like hell semput giler...susah ati dah aku time nih sepat ler pikit maybe slalu training start macam biasa tapi kali ni terus henjut mau tak semput...tapi biler dah lama skit dah blh maintain dah speednya (cheewah hehehe) tangah sedap sedap swim tu sekali terkena la plak jellyfish cibai punya sakit betul betul punya sakit tak penah lagi aku kena jellyfish nih 1st time.bergayut gak ler aku kat kayak budak marshall tuh tahan sakit.bomba jet ski datang tanya nak bawak g tepi pantai tak tapi mana blh lantak ler sakit ker tak aku nak teruskan jugak heheh (poyo tak ayat nih) kesian kat teammate aku yang tengah tunggu tu takkan aku nak berhenti plak so aku teruskan gak ler. utk 2nd laps swim tu aku dah blh maintain tapi kena gak lagi jellyfish iyooo banyaknya jellyfish kat TC nih. tahan sakit kejap then terus swim balik for 2nd laps nih susah skit coz current agak kuat so swimmer lembab mcm aku nih kena ubah taktik la nak lawan crrent punya pasal tiba jer di boil kedua aku kena lagi sekali jellyfish dah berbirat dah tangan aku nih terpaksa berhenti jap rehat belakang jetski bomba tahan sakit bile dah ok skit terus sambung utk habiskan swimming nih...abih jer naik daratan terus lari utk tuka orang for MTB plak.dia punya penat jangan cakap ler dah ler lambat kena banyakkan training lagi nih. lepas tu g meraih simpati hehehe kat St John mintak ubat kena jellyfish heheheh diaorang taruh cuka kalu tak salah aku tapi tengok ramai gak ler yang kena siap kena belit kat badan lagi.
standby
larii
makin lama makin ke belakang tuh
going for 2nd laps
mandi time
time MTB aku tak g mana pon tunggu jer la nak masuk trek amik gambar tak tau area mana tau diaorang kuar kat mana jer coz utk MTB 1loop jer...1st perticipant yang kuar dari trek mtb tu mmang laju giler. tunggu jap tak lama pastu temmate aku kuar dengan selamat hehehe so terus tuka to our runner plak..time ni aku tunggu runner aku kat tepi pantai jer coz ada dua laps. kitaorang habiskan keseluruhan 1.5km swim 30kmMTB and 10km trail running in 3hours 54 minutes and 37sec..mayb a bit late ranking pon tak cantik sangat but aku puas ati coz team kitaorang habiskan race ni cuma tak puas ati cara swimming aku yang agak lembab..

support our runner
habis jua akhirnya
apa pon race ni memang best tahniah to organizer yang power kalu nak buat lagi mcm nih jangan lupa email kat aku yer hehehe dapat plak teammate yang power......so see you on next event mmmmm mayb triathlon PD kot....
another pic i post in my facebook

visit xterra official website

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

what a bad day

ari tu aku saja ler amik cuti berehat di rumah saja saja jer la bukan nak buat apa pon wife aku pon g keja ari tu. sepanjang kat rumah siang tu buat la workout skit sambil sambil layan "wonder pets" hehehe dalam jam 5.30pm aku kuar ler nak g amik wife d office and ptg tu ingat nak g jogg. lepas maghrib jer sambung swimming kat pool P6 mcm biasa ler..

nak cadikan citer aku sampai di rumah lebih kurang jam 10.30pm...masuk jer lorong rumah nmpak gate terbuka wief aku cakap aku lupa ker nak tutup gate tu ishhh jarang aku lupa mcm nih betul ker aku lupa nak tutup rasanya dah tutup abih dah then biler paking jer keta tngok gril pintu plak terbukak ish gabra nih terus la aku check plak kat pintu tu sekali dah kena kopak ler iyoooo rumah aku dah kena pecah masuk ler kelam kabut aku buka pintu stor tengok nasib baik bike ada lagi hehehe then check di dapur semua ok naik jer tingkat atas sekali dah berterabur dah ler barang...dalam bilik jer abih baju semua dah berselerak. meja mekeup pon berterabur side tabble pon abih huhhuhuhuu g bilik belakang tengok sama gak berterabur almari time bujang pon dia gerudi nasib dalam tu tak der apa baju jer semua......

tapi ada gak ler barang barang yang hilang walaupon nilainya tak ler tinggi tapi semua ada "harga" dia sendiri.wife aku dah terduduk dah tak tau nak buat apa barang dia ada yang hilang gak.....

lepas tu aku cuba ler call polis sekali balai polis semenyih tak angkat la plak aku try call 999 dalam kul 10.35pm pon still tak angkat cibai tul la semua tak angkat nih walaupon banyak kali try call nih.. nasib aku ingat no jawatankuasa taman kat situ so aku call diaorang ler mintak tolon tak sampai 5 minit dah ada jawatankuasa yang datang.. pastu dah tak dapat call polis aku terus g la balai buat report..balik jer kat rumah tengok dah ada polis mayb ada jawatankuasa yang call dapat kot......sembang sembang jap ngn polis tu then check balik ada apa lagi barang hilang...dalam kul 12 ada pegawai penyiasat datang amik gambar semua dalam kul1 baru sttle baru la blh kemas balik barang barang yang dah berterabur tuh....

apa pon alhamdulillah ler walaupon barang jer yang hilang tapi kitaorang selamat tu sudah memadai barang blh cari lain tapi nyawa sekali jer....masalah skang nih wife aku pon dah jadi fobia skit mmmm skit ker???? heheheh then masalah lain plak nak canti pintu aku yang gabak tuh huh huhuh huhhu satu set pintu tu pon paling cikai aku dapat pon rm1k lebih coz saiz pintu mcm tuh dah ler barang hilang nak kena ganti pintu lagi duit semua tu camner nak beli cervelo nih hehehehe.....skang nak g training time malam pon kena pikir panjang dulu la tapi training tetap training hehehe cuma kena adjust pada masa tu ler

kesimpulannya korang nak tinggal rumah tu hati hati ler baca ler apa yang patut moga moga rumah dilindungi.....barang barang kemas ker duit ker jangan ler letak bawah baju dalam almari tu coz situ ler bagi aku tempat yang dia akan tuju biler masuk rumah nih...


#pic saja aku tak nak amik coz takut ada yang try cara cara nak pecah rumah nih hehehe


Please Respect Cyclists.We Are Road User Too