Showing posts with label running. Show all posts
Showing posts with label running. Show all posts

back to blogging

alooo i'm back :P hehehehe

dah lama rasanya didn't write some thing dalam blog nih tak der story la or mmm maybe a bit malas since ada Facebook nih hahaha

although we already at March 2010 but i would like to wish u all
HAPPY NEW YEAR 2010
hahaahahafor the past 2 months, i got not too much activities, no programs, no riding just a simple social ride like Putrajaya Criticall Mass (January and February) and climbing @ Broga Hill so that's some reasons i didn't blogging hahahahaa
Click Here for More Photo @ Broga Hill

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

U Can, Can and Can

Dalam sukan ironman kita memerlukan kekuatan fizikal and mental yang bergitu tinggi to challange your self for Swimming : 3.86KM, Cycling : 180.25KM and Running : 42.195KM menjadikan jumlah keseluruhan 226.305KM

bagi aku yang baru nak berjinak jinak dalam dunia Triathlon ni rasanya masih jauh perjalanan aku utk joint Ironman plak so mulanya aku saja saja layan blog orang lain cari berkaitan ironman ni ala nak amik feel jer hehehe sekali tu aku terjumpa video ni then aku terus search dalam You Tube for this video...

dua tiga kali aku ulang tengok video ni..setiap kali aku tengok rasa mcm nak menitik air mata ni mengenangkan usaha seorang ayah yang bersusah payah membawa anaknya yang OKU akal utk mencabar diri dalam Ironman dan kasih sayang seorang ayah bersama anaknya.kemana sahaja dia pergi dia akan membawa anaknya agar anaknya berasa lebih "Free" bersama dunia luar and to give his son a batter life.

a bit history that i got : Dick Hoyt (father) and Rick Hoyt (Son). Disebakan tragedy semasa kelahiran Rick can't walk or talk, disebabkan tragedy semasa kelahiran Dick can't play catch with his son, Rick dimasukkan ke sekolah harian yang biasa dan di ajar communicate with special computer. semasa Rick berumur 15 tahun dia telah communicate with his father that he wanted to joining in a five mile run...that time Dick is not a runner but he agree to push his son in his wheelchair..so togather they run, togather they complete in marathon and togather they complete in Ironman they are Team Hoyt

seperti mana yang penulis asal blog tersebut bagitau. aku nak tunjuk ni bukan utk suka suka or saja nak memenuhkan blog aku ni so think bout that. tanamkan semangat "Boleh" didalam minda kita




teringat aku pada arwah ayah aku yang pada mulanya sebelum aku meningkat naik di dalam sukan berbasikal ni dia la yang selalu memberi galakan dan dorongan utk aku terus naik. bila dia free and that time aku tak training with my team dia la yang bawak suruh aku cucuk angin moto or kereta dia. bila aku tak der brang dia ler yang kuarkan duit utk aku beli barang basikal yang baru. tak penah langsung merungut barang tu mahal ker murah.that's antara alasan alasan yang aku takkan tinggalkan dunia berbasikal ni dan gua tak kira macam mana pon aku akan joint gak Ironman ni tak kisah akan tunggu berapa lama pon mmmmm tapi kan maybe waiting for my cervelo dulu kot hahahaha...petang ni gak gua turun training

~al-Fatihah to my dad~

nak best lagi click and tengok dalam You Tube terus ler tak der la buffering lama sangat

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

Xterra Training and PCM Birthday

Minggu lepas sebelum aku kena outstation sempat ler aku training utk Xterra ni. sepanjang minggu tu abih jer keja g jogg malam jer swim. so ada ler sehari tu dengan cuaca yang memuaskan lepas time keja jer aku jogg dengan ditemani manager yang naik basikal plak ptg tu location jogg spt biasa bermula dari office then turun ker bawah melalui jambatan seri setia then terus melalui pesisiran tasek sampai ke taman wawasan and taman bunga raya pastu ikut jalan utama di presint 3 - 4 sampai di office balik aku amik masa sejam ler gak coz ada time manager suh behenti buat workout skit sit-up and push-up pakinson abih tangan nih hehehe
then after maghrib kitaorang sambung g swim plak kat public pook at presint 6, ari ni penat skit tak buat pon 30laps macam biasa tapi nak betulkan gaya swim with freestyle .biasa buat breast stroke tapi coz nak mempercepatkan swimming aku ni so kena la perbetulkan freestyle plak. semput la gak dada ni camner la orang lain boleh buat maintain jer yer cibai tul kena training banyak lagi nih kang kena tinggal jauh plak time race nnti naya jer. aku swim malam tu kejap jer tak lama mcm biasa coz nak bersiap g ride plak hehehe sambung trainig ride kat PCM plak hehehehe kebetulan malam tu ada ride sempena Bday PCM yang pertama
kitaorang tiba di depan mahkamah putrajaya dalam jam 9 lebih time tu tak ramai sangat lagi tak tau ler aku dah ramai ker tak coz ada yang dok bawah pokok sana tu aku lepak tepi jalan jer tengah uploadkan bike tu baru aku perasan semua kelengkapan nak ride dah ada kecuali helmet.....alamakkkkkk mcm mana nih kayuh tak pakai helmet ni kira mcm orang tak der disiplin gak ler huh uhu huh penin kepala tul la mcm mana la blh tertinggal kena bebel gak ler ngn manager aku hehehehe tapi pikir balik yang ni birthday PCM yang pertama so aku kayuh gak ler ingat tadi nak balik jer (sorry yer organizer....tak pakai helmet mlm tuh) dekat nak kul 10 semua bekumpul and ada sedikit taklimat with kehadiran yang amat memuaskan bersama rider rider tegar PCM dan sniper with their cam memang power la semua....at my bike daoh pasangkan flag PCM heehehe macih bro......mula ride dibawa oleh pak abib dengan diiringi oleh Wan DB and me...ride mlm tu dibantu oleh geng geng PERs (Putrajaya Easy Riders) yang tunggu di simpang tak kasi orang salah jalan (tima kasih yer semua)
time ride tuh ada yang merempit la plak..aku maintain lagi kayuh using light gear jer malam tu kartun abih la kali nih...biler dah terpecah jauh sangat tu riders stop di simpang sebelum ke alamanda tu then biler sambung balik lalu di persiaran Sultan Salahuddin bola2api la plak ajak merempit hehehe kejap jer pastu kena tahan coz dah tercicir ramai sangat behenti la dekant ngn JAKIM..proceed to JPM and Dataran Putra..lepas jambatan tu aku behenti coz kawan Zul rowing a.k.a. Rangga mengalami kebocoran tyre plak hehehe ayat skima hehehehe ..siap jer betulkan tyre tu kitaorang sambung sampai ker Dataran Putrajaya kembali....
disebabkan ride malam ni adalah 1st PCM birthday so ada la makan makan hehe
he...makan malam tu dibawah oleh angah, kash and bola2api yang menjual kek utk didermakan dalam tabung malakof kalu taksalah aku ker....bertambah bestnya mlm tu si toyolpemalu ada buat baju PCM, for those yang dah tempah awal mcm aku nih dapat ler hahahah bukan dapat free pon kena la bayar hehehee
apa yang penting???"kerjaaaaasamaaa!!!! hehehe bukan tu yang aku nak cakap apa yang penting kudos to organizer terutama to daoh coz berjaya buat ride mcm ni dari hanya 32orang at 1st PCM dulu sehingga ler diperkatakan orang dah dijari orang yang dok chat kat BBS tu dengan kehadiran riders yang bergitu ramai...thanks to all sniper yang tak henti henti menembak amik gambar dan yang bestnya pic tu diberi secara percuma utk semua hehehehe kalu nak bayar utk pic pic tu pon gua tak der hal mmang pro pro yang amik pic pon puas ari hehehe

aerobar gua yang tidak kelihatan





more detail story and pic can see on PCM Blog

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too