Showing posts with label ltdl. Show all posts
Showing posts with label ltdl. Show all posts

Congratulation to Nuar Manan

Anuar Manan makes history when he took the First ever Malaysian stage winner at ltdl today Stage from Muar to Port Dickson 111.5KM :P

as a Malaysian, doesn't matter from what team he was representing ,I'm still proud with him but if he ride representing for LeTua cycling team lagi la seronok mendengarnya :D...some people will says that this year we got no Pro tour team in LTDL but who cares... his name already listed in one of the stage winner for LTDL :D

For me LTDL this year a bit boring when we got no live telecast at TV1 with hasbullah awang as a commentator hahaha so we can't hear he says "Karvelo" anymore la hehehehe suppose carvelo :D and no flashback at nite like last year...siang kita kerja mana la sempat mau tengok TV :(

anyway congratulations to Anuar Manan..keep ur good work and good riding

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

LTDL 14

ahad yang lepas berakhirlah Le Tour De Langkawi edisi yang ke 14. so macam mana pon aku nak ucapkan tahniah to semua yang team yang terlibat terutama Team Kebangsaan, MNCF and L2A.
Pencapaian team L2A yang conquers the podium at stage four malacca to bangi memang betul betul membanggakan aku walaupon rider yang menang tu bukan dari kalangan rider tempatan ok apa mana ada rider yang nak kalah semua dah tunjukkan their best performance dah pon but tak der rezeki..we also can look at our kebangsaan rider yang berusaha nak ke depan time finishing tai tak der rezeki la nak wat mcm mana dah...
Gianni Savio - Team Manager for Diquigiovanni Androni and also the writer for Procycling Megazine..see last page every issue
for the last stage criterium at KL smlm aku g gak ler tengok, plan ngn epoi janggot and abang for pegi sekali yang lain banyak yang ada hal keja la apa la so termsuk wife aku kitaorg berempat naik putra dari bangsar terus ke masjid jamek. dah sampai tu merayap ler tengok bike orang nak beli tak mampu so tengok jer la hehehehe

race start agak lewat la sampai nak masak dah daging aku nih suhu berjemur saja pon dah 41c..burn la gak muka aku nih jadi ninja balik ler

bla dah start jer kitaorang start merayap cari port nak amik gambar walaupon aku tak pandai amik gambar tapi gaya kena la ada mcm paparazzi yang lain hehehehe poyo jer lebih ada pic yang ok but ada yang ada masalah dgn pencahayaan gelap la skit.



anuar manan lead pada lap ke berapa ntah
memang best bila tengok Lim yang walaupon kena tinggal tapi dia still go on dari tiga orang bersama 2 lagi rider MNCF pastu tinggal dia sorang plak tak tau ler kot kot kalu dia berhenti Joe mesti maki punya hehehehehe.
the stage champ
tapi la kan tahun ni aku tengok banyak yang kurang terutama dari segi promosi bagi aku la kurang sangat sangat tak mcm tahun tahun yang lepas nak kata pasal bdjct aku tak berani nak cakap rahsia kerajaan tuh but yang pasti KBS ada bayar for promosi and acara nih then bout liputan event ni adussss hancussss la time siang mmang ada live tapi paham paham ler takkan nak tengok tv time keja (alasan jer tuh kalu dok ilang time keja blh plakkan :P ) pastu bila malam plak highlight event hanyalah 30minit ok ler 30minit tuh tapi kalu setakat start pon lewat 20minit youtube ngn orang tarun durian dalam but keta 10 minit jer highlightnya buat penat jer tunggu "you don't believe me ka??" TV3 lagi la hampeh dalam berita langsung takder tunjuk pon kalu nak complain ada ler yang lain tunjuk event koporat then sukan luar negara mmmmmm tak tau ler nak kata apa dah.

petang pas abih jer kitaorang terus blah aku g umah epoi kat bangsar mandi then terus g bukit jalil ada majlis sambutan tahun baru cina yang dihadiri oleh menteri and timbalan menteri kementerian aku...dengan berbajukan baju wong fei hongnya dari chinatown aku g hehehe tapi tak kena langsung bila pakai suar kargo camel and kasut north face beraccessorieskan jam suunto X3hr and phyten hehehehehe tak masuk langsung hehehehe


For Full result u can search at LTDL official website here

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

kayuhan menghitamkan badan

besempena dengan LTDL, penganjur pelumbaan mcm biasa seperti tahun tahun sebelum ni dengan mengadakan kayuhan menghitamkan badan hehehehe

aku mcm biasa kalu nak ride slalu xcited skit hehehehe wife aku pon dah perasan kekadang tu sampai tak blh nak tido sangat dok pikir nak ride hehehehe aku bangun seawal 5am ari tuh pastu tak blh nak tido dok tunggu bila la jam nak bunyi...pas semayang subuh lepak jap pastu blh plak ttido hahahaahah aku bangun kul 7.30 tu siap siap terus g putrajaya ngn wife aku sbg mamarazzi pada ari tu nasib baik la tak start lagi vvip lepas sorang, sorng nak berucap so lama la tunggu..


pic satu yang bawah ni curik dari Cycling Addicts


tengok ramai gak ler yang datang walaupon tak seramai tahun tahun yang lepas mayb pada pandangan pribadi aku ler kan tahun ni mcm tak cukup promo jer. pusing pusing area tu kejap jumpa la kawan kawan yang slalu dok ride PCM lepak ler ngn dema jap sambil sambil tu kacau kawan kawan office yang kena keja ari tuh hahahaha kesian


ride bermula kul brapa ntah aku tak pasti. kitaorang dimaklumkan ride ari ni akan sejauh 30km so aku pikir ok gak tuh kayuh ramai ramai mana la nak rasa sangat so selepas vvip ride satu lap dpn dataran ptrjya tu baru la ride makan angin sebenar bermula dari dataran ptrjya P3 terus ke bulatan depan masjid lalu sebelah kompleks JPM and bulatan putrajaya yang besar tu then kompleks JPM balik seterusnya straight to dataran putrajaya P3 balik then abisssss mmmmmmm ada aku tulis dah abih ker hehehehe tak sempat peluh nak kuar udah abih ker kata 30km bi baru 14km jer nih huh huh huh tak per la nama pon fun ride so pasal tu aku cakap kayuhan menghitamkan badan bukan utk apa pon hehehe buat penat aku xcited nak kayuh jer mlm tadi.

kalu bab posing mmang pro

kita minum milo free dulu

rasa mcm kat france plak tengok pameran sambil bawak bike

pas abih ride tu kitaorg pusing pusing jap area situ minum milo free ambil membawa basikal tengok pameran (rasa mcm dok kat france la plak tengok pameran bawak bike hehehe) settle tu ada yang g sambung ride lagi mayb tak puas kayuh kot datang jauh jauh..aku ngn wan n apai still lepak lepak dulu tengok race hehehe then lepak kat gerai gerai bawah pokok dpn malaysia airline office. tengah lepak tu datang si daoh berbaju melayu n bersampin hehehehe rupa rupanya adik dia kawin time tu hehehe ok sangat ler kira meriah ler perkahwinan adik dia tu siap ada side event lagi race basikal hehehe apa pon selamat pengantin baru aku ucapkan kpd adik daoh n family dia..

jangan jadikan mamat ni sbg contoh habis kayuh hisap rokok

dah lama lepak tu wife aki ajak buat pemeriksaan kesihatan kat booth kementerian kesihatan huh huh huh gayat gak aku nak check kesihatan nih hehehe sekali keputusan yang aku dapat setelah buat check kesihatan amatlah memberangsangkan dengan kadar lemak dalam badan aku hanyalah 12% dari kadar maksimum yang disyorkan iaitu sebanyak 20% hehehe pastu tekanan darah aku 132/71 hehehe si misi tu cakap agak tinggi ler tapi mmang ler tinggi atas tu dah aku baru abih kayuh pastu jalan jalan lagi tengok la yang bawah tu berapa kira ok jer (nak jaga ati sendiri huh huh huh) yang lain semua ok paras gula pon jauh dari kadar yang disyorkan alhamdulillah :P so blh la aku hakis pandangan dari si bola2api ngn dua lagi kawan aku cakap aku gemuk hahahaha bukan aku gemuk tapi baju aku yang besar ari tu hahahaha (lagi satu ayat nak sedapkan ati sendiri)

Gabra plak tunggu result


adiossss



Please Respect Cyclists.We Are Road User Too