Earthlink G2H Ride

perghhhh giler la dh dekat setengah tahun tak update blog hahahahaha ni semua penangan FB la ni 

tak update bukannya tak der event ke apa ker cuma kengkadang tu dok tangguh tangguh sampai lupa nk nulis :P

Antara Event yang dah dijalankan : 

 


Gopeng to Cameron Highland (G2H) or nama asalnya Go To Hell ride hahahaha (mat gopeng yang kasi nama)

Date : 11 Februari 2012

Nama jer Gopeng to Cameron but actually we started our ride from Simpang Pulai jer infront or Balai Bomba Simpang Pulai and finish in front  Restaurat 88 Cameron Highland so just a simple route je la.

idea asalnya just nak ride ngn kengkawan lama like gathering la and the price is 1st rider got respect from other rider and for those who finish at the last place must wash all friends bike mmmm amacam ok ker hahahahaha

malam tu kitaorang yang bukan dari Ipoh lepak bermalam ni Murni Camp Gopeng ramai ramai chit chat sambil ber BBQ. agak meriah gak ler malam tu dengan aktiviti makan n mengumpat hahahahaha 

kewsokkan harinya jam 7.00 kami dah mula berkumpul di hadapan balai bomba simpang pulai...sedikit demi sedikit ada riders luar lain yang datang nak joint kira ok gak ler sambutan walaupon tak buat betul2.


 


Ride bermula dalam jam 8.30 kalau tak salah aku la, dah lama sangat so lupa ler hehehehehe dalam zon keraian masing - masing masih ride dalam kelompok utama lagi masih belum ada tindakan awal so aku ngn edy jer yang tarik depan dulu. sampai jer area "Divider" rider - rider lain dah mula buat keja masing - masing henjut tak ingat, diriku yang lemah didalam pendakian ni just maintain jer la

Rostan, Epoi, Arip n Lan unggek dah mula menggerakkan dan memajukan lagi kayuhan hahaha biar la kat hangpa tak mampu nak kejarnya hehehe kejar kang buatnya cramp dah tak sampai aku menuju ke puncak hahahaha

Slow - slow la janji sampai apa ada hal cuma jangan last udah kang abih aku kena cuci bskal orang lain hahahahaha

So sebelum sampai CP 1 or 1st Water Checkpoint kira 2 bukit paling tinggi sudahku tempuhi dengan jayanya n masih boleh senyum lagi la time ni hehehehe 

water checkpoint pertama kat area sebelum pos apa ntah sebelum pos slim tu kitaorang berhenti la kejap sambil membuang air dari dalam badan yang berlebihan nih hehehehe 



baru aku nak mula jalan balik terasa macam kurang jer angin tayar depan ni lepak ler pam dulu tapi biler dah mula ride balik tak sampai 2km meter abih dah angin...bocor la pulak dah adusssssss tension tul la dah ler tube 1.25 tak der dah ni kacau tul la bagaikan hati di tusuk sembilu aku frust huhuhhuhuh nak nangis pon ada sbb peluang nak habiskan ride semakin samar :( 

apa pon rasanya lebih dari 20 minit baru rescue sampai hehehehe so aku amik keputusan tukar tyre bskal amy yang tak kayuh sbb bawak truck amik tyre depan jer la walaupon saiz tak sama ngn tak boleh nak pasang brek tapi apa ada hal naik bukit bukan kena break pon so tyre belakang aku 1.25 depan 1.95 hehehehe gabak besar 


Time ni dah perasan angin depan dah tak der








dah settle yang tu proceed ride balik slow slow time ni epoi, edy ngn abg dok teman aku nak sampai area bekas tanah runtuh tu kaki aku dah mula nk koyak dah adussss nasib epoi ada tolon tolak hahahah kena tow la plak aku koyak beb.. 

akhirnya lepas kena tow la pegang truck kejap la sampai gak aku kat finishing line depan restaurant 88 hahahahahaha 

apa pon tahniah to Rostan coz sampai dulu 2nd to arip and 3rd to lan Unggek hahahaha and tak lupa to only women rider Cik Da yang datang support event yang tak seberapa ni hehehehe
 Rostan



Antara Family yang datang menyokong

lebih lebihan gambar click link


Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

2 comments:

Unknown said...

SATU je event..? bukan de byk ke..? huhu..=) blog earthlink ble nk update ma..? satu lg boss, tajuk tuh mcm salah ke org yg salah bc neh..? earthink ke earthlink..? huhu..=)

Unknown said...

hahahaha tq tq memang salah taip tu :P

event ada lagi cite la satu satu dulu..kang saya sambung lagi