Cycle 4 Care

Date 6 Mei 2012
Place : Alam Budiman, Shah Alam, Selangor

Event kali ni nampak sama dengan kayuhan jamboree yang lain tapi sebenarnya event ni tak sama dengan jamboree yang lain coz "CYCLE FOR CARE" bertujuan untuk mengutip dana bagi beberapa rumah amal seperti OrphanCARE, Rumah Amal Asnaf Al-Barakah, Persatuan Kebajikan Anak Pesakit HIV / AIDS (PERNIM) dan mereka yang kurang bernasib baik di Selangor dan Lembah Klang. 


So selepas Boss A setuju utk bersama - sama menjayakan event ni some of the crew dah mula masuk utk trail marking sejak dari bulan Mac 2012 lagi....tapi marking by GPS la dulu hahahah dgn diaorg masuk pon guna motor cross...bermula dari kawasan padang di Alam Budiman dan masuk ke area "Dragon Back" then ke Puncak Bukit Ramli - Altantuya dan beberapa kawasan yang aku pn tak tau apa namanya hahahaha last sekali back to Alam Budiman

Turut bersama membantu buat trail adalah dari geng-geng Nerd Cycle, berapa orang aku tak pasti sebab kami bahagi - bahagi kawasan...start daripada masa menebas laluan sampai ke hari sebelumnya marking trail...

pada mulanya penyertaan agak kurang memuaskan..maybe sekarang ni sudah ramai rider yang lebih kepada Jamborace dari Jamboree kot or maybe pada awalnya kurang promosi ke mana la tau tak pon ada clash dgn event lain yang  kami pon tak pasti ada ke tak..tapi dah dekat dekat nak event tu baru la ada penyertaan sikit and kira memuaskan la hehehehe

 Pelepasan by saper aku pon tak tau sebab awal - awal pagi lagi aku dah masuk trek dah check balik marking..yang lecehnya ada beberapa marking yang dah diubah maybe oleh budak2 nakal area situ la kot..nasib ada yang sempat tuka gak n mana yang dah tak der tu aku letak la marshall.
 Selain dari acara kayuhan penganjur ada gak ler buat acara sampingan to family and penduduk yang datang...yang aku tau siap ada tarik tali lagi tu ngn permainan budak2.

 Route to Bukit Ramli...time kayuh ok jer rasanya bila tngk gambar ni sayup jer rasanya hehehe

 Supporting Crew / Marshall yang jaga water station dgn CP at Puncak Bukit Ramli...best tu siap ada air nenas lagi sponsor by En. Ramli sendiri tau.

Disebabkan aku cuma crew / teknikal / marshall je so aku tak tau apa sebenarnya yang jadi sepanjang event berlangsung..aku tunggu di beberapa zon yang dah dibahagian sampai la last rider lalu bersama sweeper.

yang ni di last CP and water station


 Some of the Caution place...aku buat sama titi kayu ni tau hehehehe poyo plak hehehehe


 With the Sweeper Team...Earthlink Riders Cawangan KL / Putrajaya hehehe Thanks Guys

 Dah penat kayuh?? mmmm ada nasi tomato menanti :p 
 
Earthlink Crew From Ipoh..datang jauh2 just to support the event.

Apapun from the starting we build this trail + with the trail yang telah sedia ada, aku tengok trail ni memang best nak kata mencabar sangat tak nak kata makan angin sangat pon tak so boleh la saper saper nak repeat lagi trail ni janji korang ingat jalan udah ler sbb marking smua kami dah cabut balik hehehe

Kena marah dengan orang kampung sbb lalu jalan depan rumah diaorng adalah antara Cabaran yang kami tempuhi masa buat trail n masa event selain tu masa nak menebas lalu kawasan permainan khinzir hutan hahaha and marking yang dah kena cabut mmmm

Gambar semua 100% aku amik dari FB orang tanpa kebenaran hahahaha 


 




Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

2 comments:

Unknown said...

fuyyoh, aqyll membesar dgn jayanye.. kalah abang dgn angah dah neh, huhu..=) mat tuh beria je posing, dia kayuh gak ke..? nnt kem salam dgn dorg. tak leh nk turun event da. jauh diperantauan.

Unknown said...

eh bukan ke akil memang dari dulu dah besar ker ada ke bandingkan dengan kitaorg yang bertubuh sasa ni hahahahahaha

mat tak kayuh pon semua jadi crew jer