Bali Trip

Sudah sekian lama plan nak g Bali akhirnya tercapai jugak. Orang rmah aku yg mula2 plan nak g bali ni so bila dah ada peluang tu kitaotg g ler hehehehe

Trip kitaorg kali ni bermula dengan menaiki pasawat air asia pada jam 10.20 pagi (first time naik air asia ni). Kami kuar dari rumah awal tul jam 6am. Paking keta di rumah kawan di presint 9 then jalan kali to ERL. Sampai di KLIA plak naik bus ke LCCT tambang murah jer RM1.50 sorang hehehe sampai di LCCT terus check in.

Kitaorg tiba di Airport DenPasar bali pada jam 1.20ptg, agak lambat utk keluar coz ramai n cop passport. Ketibaan kitaorg disambut oleh guided kami Dewa nama dia (best jugak bila keluar dari airport tu ada ramai org pegang spanduk nama dan dalam banyak2 tua ada gak nama aku n bini aku hahaha) Dah berkenalan tu tempat pertama yg dituju mesti la hotel dulu check in.. kami menginap di swiss bel-hotel di nusa dua. Lambat gak ler nak check in nya bilik tak ready so pusing2 dulu la area hotel tu.dah dpt bilik rest n kemas barang kejap terus kuar balik guided amik kat hotel. Destinasi pertama kami ialah ke Uluwatu. Tak le jauh sangat ngn hotel tapi kami memasuki kawasan university dahulu sebelum tiba di Uluwatu. Jurang n pemandangan yg menarik membuatkan hati terpesona dengan keindahannya hehehe ayat buku teks sekolah hehehe uluwatu adalah kawasan dimana terdapat kuil yang agak menarik binaannya. Selepas tu kami tengok persembahan tarian bali iaitu Kechak Dance menarik gak persembahan ni n ada diselitkan unsur2 lawak hehehehe. Lepas habis persembahan lebih kurang jam 8.30pm, guided bawak kami makan di Jinbaran (taktau ler ada banyak tak Jin yang baran kat sini hehehe) tempatnya di tepi pantai n makan secara candle light dinner (romantic la tu konon) kitaorg makan ikan bakar je tak berani nak makan yg lain tak tau status halal haramnya hehehe lepas makan tak berjalan kemana hujan lebat turun so tengah makan tu balik bilik tido.

Bangun tido pagi ni terus g break first di sky roof. Jam 10.00am dewa amik kami di lobi. Location kami pagi ni adalah ke Kintamani. Jalan nak kesini agak pelik la bagi aku tak tau nak bagitau camner korang kena g tengok sendiri hehehe dalam perjalanan tu kami singgah di satu kedai yang menjual cenderahati apa nama kawasan ni ntah ler lupa plak. Kami amik masa hamper sejam lebih beli barang kat sini lepas tu baru sambung perjalanan ke Kintamani, uniknya di sini setiap perkampungan ada identity tersendiri kalu kampong tu hasilkan batik kesemunya jual batik bila masuk kawasan ukiran or painting semua jual barangan tersebut, harga semua boleh runding. Kami tiba di kintamani jam 12.20, ketinggian kawasan ni 4999ft dari aras laut so tinggi la gak di hadapan kami berhenti ad agunung berapi yang sudah tidak aktif so sempat la amik gambar 2 3 keping. Habis tu kami gerak turun mengikutt arah lain ke pekan Ubud. Situated near the islands centre and midway between Kuta and Kintamani peaks Ubud agak popular di kalangan pelancong to but some art and craft utk dibawa balik. Kitaorg jalan di sini jer amik masa 2 jam tu pon tak habis lagi, sempat la beli painting murah sangat2 kalu nak di bandingkan dengan harga di Malaysia tu pon ada sedara bagitau ada lagi kedai yg murah tak per la dah beli dah.

Habis di Ubud kami meneruskan perjalanan ke Kuta Beach. Time for shopping hahaha syurga bali peminat surfing memang murah so aku beli la skit 4-5 helai baju hehehe org rumah aku saja berapa helai baju ROXY di beli ntah ler hehehe aku ga gak butik Oakley tapi harga di rasanya murah sikit jer dari kita kat sini so tak beli ler (padahal duit dah habis hehehehe) sepanjang jalan tu kami jalan n singgah di Hard Rock cafe beli baju lagi hehehe jalan sana jalan sini sampai duit dah nak habis pon tak sedar hehehe. Dah tengah malam tu baru kami balik. Tak makan pon kat luar makan tak confident hehehe balik masak di hotel jer makan megi yg dibawa khas dari Malaysia hehehehe penat bejalan punya pasai tak sampai kul 12 dah tido

Pagi ni kami bangun agak awal terus g break first then ke Nusa Dua beach nak masuk kawasan sini agak susah la gak coz security agak ketat maybe selepas kes bali ken bom tahun 2002 dulu dema perketatkan kawalan di sini mula2 nak mandi tapi tak jadi coz panas sangat nnti gelap plak kulit i yg ayu ni hehehehe tapi bila our guided bawak ke pantai yg ok skit tak tunggu lama terus mandi gelap pon gelap la janji mandi hehehehe bila dah agak penat main ngn ombak kami pusing kejap naik keta di Nusa dua tu then balik hotel semula aku sambung mandi kat pool hotel plak hehehehe. Dah puas mandi balik bilik kemas barang ler nak balik dah huh huh huh

Jam 2.00pm kami check out. Destinasi kami seterusnya ke Dreamland kawasan yang mana menurut Dewa ia telah dibeli oleh bekas president Indonesia Pak Sukarno. Cantik tul tempat ni air laut dia pon biru je dengan wave dia yg besar memang menarik. Boleh bagi gred A la kat sini sape yg hantu amik gambar kira syurga gambar la bagi dema kat sini hehehehe lama jugak kami di sini tengok org belajar surfing, kami balik pon bila dah hujan kalu tak mayb stay lagi hehehehe then Dewa bring us back to kuta, my wife nak beli barang utk adik beradik dia plak. Dah beli apa yg pautu tu baru la kami menuju ke airport. Dah salam2 n ucap selamat pad Dewa yg jaga kami di sini kami pon check in la di kaunter air asia. Di sini memang macam gampang tak pernah lagi aku g negara2 lain bila nak ke kaunter imigresen kena bayar Tax yang bergitu tinggi Rp150,000.00 / person gila tul nasib my wife ada lagi duit so g la tukar kat kaunter penukaran wang asing. Lepak2 and pusing2 dalam airport tu sampai lenguh kaki ni kami seterusnya masuk flight jam 8.00. tiba di LCCT pada jam 10.30, 30 minit lebih awal dari waktu yg dijangkakan then kembali kepada yang asal anik bus ke KLIA then ERL ke putrajaya pastu jalan kaki ke presint 9 amik keta. Tengok keta smua berada dalam keadaan selamat baru gerak g cari makan plak dah lama tak makan yang sempurna hehehe abour 2.00am baru sampai rumah terus tido tak kata banyak dah Good nite zzzzzzzzzzZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz

click below to see all our pic at bali

Please Respect Cyclists.We Are Road User Too

my busy month

Doesn’t know how to start my story this time but kesimpulannya start from 23 February 2008 every week ada jer aku kemana mana tak der masa tul nak rest kat rumah… on 1 Mac, my wife and me going to desaru. Tapi bukan nak berehat or honeymeoon laa pergi sama pasai kerja aiseh leceh tul. Kitaorg gerak dari putrajaya kul 5 ptg melalui highway PLUS exit di Kulai.. from that we proceed to desaru using jalan lama..ok la kitaorg lalu kat felda taib andak…ala felda yg King of SMS duduk tu la. Kitaorg sampai di desaru beach resort dalam kul 7.30 mlm ( iyoooo what a long journey) penat tul badan. Lepas check in tu aku g la jalan2 kat pantai bawak orang rumah tngok ombak beso hahahahaha.

On the next day lepas aku habis bertugas di Pengerang kitaorg terus ke mersing..menteri g sana la plak so kitaorg pon kena la g sama boring tul. Perjalanan to mersing tu agak sibuk and berbukit2 hehehe tapi yang nak jadi citer la time menteri sampai kat mersing kitaorg plak tak sampai lagi so kitaorg lagi VIP la dari dia hahahahaha kena bambu la aku pas tu hehehe.

Habis prog di mersing lebih kirang jam 5.30 aku terus blah nak balik tak tahan stay lama2 kat situ. Perjalanan dari mersing to ayer hitam lagi la teruk melalui kawasan endau rompin punya la night mare dengan kawasan hutan tebalnya la jalan punya la teruk la line tepon pon tak der masalah tul kalu la jadi apa2 naya jerk eta pon sebijik dua jer. Dekat dekat kul 7 kitaorg sampai di keluang hahah baru la msk kawasan human skit hehehehe dah sampai kluang kena la amik kesempatan minum kopi kluang station kan so by using my friend direction kitaorg cari la kat mana la station keterapi kluang tu..agak malang nasib bila dah jumpa punya la exited nak minum kopi sekali kedai dah tutup la huh huh huh berlegar la kejap kat station keretapi tu amik gambar bukti dah sampai hehehe then g cari makan. By 8.00 kitaorg gerak balik dari kluang to rumah mak mertua di seremban using jalan ayer hitam. Maintain 160km/j Tak sampai 2 jam aku dah sampai umah mak mertua hehehehe bini gua dah tido dalam keta tak der la dia bising bawak laju sangat hehehe. The next day balik putrajay trus msk keja huhuhu.

On 8 Mac plak lepas g mengundi (anto bini ngundi jer aku tak ngundi pon hahahaha) aku ride to genting follow by my manager (my wife la tu) heheheh sekali ribut la plak kat atas tu. Sampai kat genting terus call kawan aku Kotte yg keja cat logo genting atas building kat atas tu hehehehe beku dia dok sana sedangkan kat lobi pon suhu time tu 17c tak atas yg open air tu tak tau ler berapa punya sejuk ler. kawan aku t upon dah dok batuk kering semcm jer sejuk sangat katanya dah le dok buat keja berat bukan senang nak cat balik benda2 camtu.ada proses dia dulu kena grind dulu ler sapu chemical dulu la nak cat pon bukan lekat tak sempat nak kering angin dah tolak cat tu hehehe. Esoknya baru kitaorg balik hehehe

On 14 Mac plak my wife follow me balik kg hahahah baru la dapat rest kat Kampung setelah sekian lama tak balik. Ari sabtu tu g Pulai temankan mak sedara punya family merisik dgn org sana. Cara kampong tu beza sangat dengan apa yg aku selalu tengok sebelum ni dah ler mahal giler kalah bini aku yg pure KL ni ish ish ish. Malam tu aku bawak family g mandi kolam air panas di “Weng” (penah denga tak nama nie) hehehehe kul 1am baru sampai……2.30am gerak balik umah tido

Ari rabu malam baru gerak balik putrajaya for the next mission hehhehe